do kasy suma: 0,00 zł

 

Telefon: 503511975   lub   177790977


Dane kontaktowe        Adres email:  



Blog o zdrowej żywności

„Jesteś tym co jesz” - ta myśl idąca z ludzkością od czasów antycznych (autorstwo nie jest do końca potwierdzone-Hipokrates?, Lukrecjusz?), to nic innego jak informacja o tym by być czujnym i uważnym, by ciągle mieć kontrole nad tym co kładziemy na talerz do zjedzenia, dla nas i dla naszych najbliższych.

Nasza świadomość ciągle rośnie w zakresie zdrowego, świadomego odżywiania. Produkty typu BIO i Ekologicznych są coraz bardziej cenionymi wśród naszego społeczeństwa. Większość ma również świadomość tego, że należy czytać etykiety produktów jakie wybieramy na półkach sklepowych i, że najlepsza lektura w tym zakresie to ta najkrótsza;)

Na naszym blogu poruszamy kwestie związane z zagadnieniami zdrowego odżywiania, zdrowymi produktami, które warto włączyć do swojego codziennego menu, popularnymi dietami (jak dieta keto, dieta bezglutenowa, dieta dr Dąbrowskiej itp.), przepisami z wykorzystaniem produktów zdrowych i cenionych przez naszych klientów i nowościami z oferty sklepu JedzPij.pl

Zapraszamy do lektury!

 

 

Artykuły dotyczące zdrowego odżywiania

0

Mleko kokosowe – pyszny i zdrowy dodatek nie tylko od święta

Mleko kokosowe to popularny dodatek w przepisach kuchni krajów azjatyckich i Ameryki Środkowej. Ostatnio coraz bardziej popularne jest w Europie i Ameryce Północnej, głównie wśród zwolenników zdrowego odżywiania. Kolor i smak mleka kokosowego zależne jest od zawartości tłuszczu, w którego składzie dominują nasycone kwasy tłuszczowe.

0

Ryż Arborio – włoski klasyk do risotto

 

Ryż Arborio pochodzi z Włoch i został wyselekcjonowany z odmian przywiezionych z Cin. Nazwa „Arborio” pochodzi od niewielkiego miasteczka o tej samej nazwie, w okolicach którego był pierwotnie uprawiany. Jego ziarna są w charakterystycznym, okrągłym i pękatym kształcie, przez co kategoryzuje się go w grupie ryżów średnioziarnistych. Zawartość węglowodanów, białka i mikroelementów takich jak cynk, magnes, potas czy żelazo oraz witaminy z grupy B i witaminę E czyni z niego produkt chętnie wykorzystywany w diecie sportowców. Warto napomknąć, że tak jak inne odmiany ryżu nie zawiera glutenu i nie wywołuje alergii. Jako jedno z najlepiej przyswajalnych zbóż pozytywnie wpływa na układ trawienny, pracę serca, wspomaga obniżenie poziomu cholesterolu i cukru oraz poprawia odporność.

0

Dzika róża - źródło witaminy C i nie tylko

Dzika róża to roślina znana ludzkości od pokoleń. Niegdyś stosowana jako lek na wściekliznę (stąd jej angielska nazwa dog-rose), przez starożytnych rzymian używana jako wypełnienie do poduszek, mające na celu uspokajać i usypiać śpiącego. Jeden z dwu gatunków róż (róża dzika i róża fenicka) jest wymieniony w Księdze Mądrości (2,8). Świadczy to nie tylko o tym, że te dwa gatunki róż są w Izraelu pospolite, ale także kontekst wydarzeń w cytowanym fragmencie Biblii: istniał wówczas zwyczaj zakładania przez biesiadników wieńców z róż podczas uczt.

0

Melasa trzcinowa – czarne złoto okrywane na nowo

Melasa trzcinowa, nazywana także czarnym złotem, powstaje w procesie rafinowania cukru trzcinowego. Można powiedzieć, że jest to produkt uboczny tego procesu. Ma czarną barwę oraz jest gęsta, a jej smak można porównać do lukrecji, chociaż nie jest on tak intensywny. Przez lata nie wiedziano, że posiada ona tak wiele właściwości prozdrowotnych. Zanim jednak omówimy jej dobroczynne właściwości, to przede wszystkim trzeba wspomnieć, że melasa trzcinowa jest dobrym zamiennikiem białego cukru. Można nią słodzić napoje, ciasta, naleśniki albo bezpośrednio smarować chleb. Jest to zdrowsza alternatywa, bo jak wiemy nadmierne spożywanie cukru powoduje otyłość oraz zatrzymuje wodę i sól w organizmie – a tego przecież nie chcemy. Dla osób liczących kalorie dobra wiadomość, ponieważ badania pokazują, że dostarcza o około 30% mniej kalorii niż zwykły cukier.

0

Mąka żytnia - zdrowa i pyszna alternatywa

Mąka żytnia i produkty z niej przygotowane charakteryzują się wyjątkowym smakiem, niespotykanym w wyrobach z mąki pszennej. Nie dość, że w porównaniu z mąką pszenną żytnia ma więcej węglowodanów i błonnika, a mniej białek, w szczególności glutenu, to dodatkowo lepiej absorbuje wodę co sprawia, że pieczywo na mące żytniej dłużej zachowuje świeżość. Kaloryczność mąki żytniej zależna jest od jej odmiany, patrzy się tutaj na zawartość zmielonej otoczki ziarna – w ten sposób jasna odmiana jest mniej kaloryczna od ciemnej. Charakterystyka mąki żytniej jest dosyć wyraźna i łatwa do zidentyfikowania, kiedy patrzymy na nią w sąsiedztwie mąki pszennej. Jest widocznie grubsza i ciemniejsza, nawet przy jasnych odmianach. Jej orzechowość i lekka kwaskowatość nadają wyraźnego smaku wyrobom z niej wykonanym.

0

Samopsza - pszenica z dawnych czasów

Samopsza

Pszenica samopsza to jeden z najstarszych gatunków zbóż. Samopsza początkowo zbierana była jako dzika, dopiero później zaczęto ją hodować, co sprawiło, że powstała jej udomowiona odmiana. Stąd wyróżniamy właśnie dwa rodzaje samopszy, które rozpoznać możemy na podstawie kruchości jej łodygi. Dzikie formy mają zdecydowanie bardziej łamliwe łodygi, od tych udomowionych. Te z kolei, pozostają nienaruszone, aż do momentu ich zgniecenia.

0

Czysty orkisz - dlaczego to ważne?

czysty orkisz

Pomimo faktu, że orkisz jest spokrewniony z pszenicą, znacznie się od niej różni. Pszenica jest hodowana głównie ze względu na zwiększenie uprawy i zbiorów, a co za tym idzie - zysku ze sprzedaży. Dlatego przez stulecia modyfikowano pszenicę, aby jej uprawa była jak najbardziej opłacalna, co w rezultacie doprowadziło do utraty wielu wartości odżywczych. Orkisz hoduje się i zbiera wraz z całą łupicą, w przeciwieństwie do pszenicy, co chroni wnętrze ziarna przed zanieczyszczeniami oraz gwarantuje świeżość i zachowanie wartości odżywczych. To właśnie z tych powodów tak ważne jest zwrócenie uwagi, czy kupujemy jedną ze starych odmian orkiszu czy też pseudo-orkisz, powstały w wyniku krzyżowania orkiszu z pszenicą.

0

Kawa ziarnista - poznajmy się przy filiżance!

kawa ziarnista

Kawa ziarnista jest pozyskiwana z owoców krzewów kawowców (Coffea), uprawianych głównie w Afryce i Ameryce Południowej. Słynny napój uzyskuje się  parząc ususzone, uprażone i zmielone ziarna tej rośliny. Arabica i Robusta należą do najpopularniejszych odmian kawy. Aż 70% światowej produkcji przypada pierwszą. Jest to kawa o wyrazistym aromacie i łagodnym smaku. Fani kofeiny i większej goryczki powinni sięgnąć po Robustę – ta odmiana pochodzi z Brazylii oraz Azji południowo-wschodniej. Robusta zawiera nawet do 50% więcej kofeiny niż Arabica.

0

Płaskurka - co warto wiedzieć o tym zbożu?

płaskurka

Płaskurka to gatunek pszenicy, której właściwości doceniono już w starożytnej Mezopotamii. Warto zwrócić uwagę na to, że zboże płaskurka jest wolne od zanieczyszczeń oraz chemii, ponieważ jest ono uprawiane tradycyjnymi metodami. Pochodzi z obszarów Egiptu, Syrii, Palestyny i Mezopotamii. Ze względu na zapomnienie o tym zbożu, płaskurkę uprawiają jedynie rolnicy w województwie kujawsko-pomorskim.

0

Miód Manuka - co warto o nim wiedzieć?

Nazwa Miodu Manuka wywodzi się z języka Maorysów. Oznacza ona dosłownie „miód z drzewa herbacianego". Maorysi to grupa etniczna, która jako pierwsza stosowała go w leczeniu. Krzew manuka, z którego wytwarza się miód, pochodzi z Nowej Zelandii, ale jego doskonałe właściwości doceniane są na całym świecie.

0

Wiosenne oczyszczenie organizmu

wiosenne oczyszczenie organizmu

Wiosna to najlepsza pora na oczyszczenie organizmu. Po zimie nasz organizm jest bardzo „obciążony”. Nam wszystkim bardziej zależało nam na tym, aby spożywane pokarmy dostarczały energii i rozgrzewały nas od środka, kiedy temperatura na zewnątrz była dość niska. Najwyższa pora to zmienić. Nieoczyszczony organizm gorzej będzie bowiem przyswajał wiosenne witaminy.

0

Ryż - właściwości oraz zastosowanie.

ryż

W kulturze azjatyckiej ryż ma specjalne znaczenie. Nie jest tylko zwykłym produktem spożywczym – to symbol życia i podstawa dań. Mimo że ziemniaki są podstawą w polskiej kuchni, coraz częściej decydujemy się na ryż, jako bazę do potraw jednodaniowych lub dodatek do codziennych posiłków, sałatek i deserów. Z ryżu robi się m.in. makarony, mąkę, papier, piwo i olej.

0

Soczewica - zdrowa alternatywa dla mięsa.

soczewica

Soczewica jest jedną z najdłużej uprawianych roślin na świecie. Najstarsze nasiona soczewicy, które znaleziono podczas wykopalisk, pochodzą z ok. 9100 r. p.n.e. Co ciekawe, wzmianki o soczewicy pojawiają się w Biblii aż cztery razy! Była spożywana przez starożytnych Greków, Rzymian i Egipcjan, a na ziemiach polskich była uprawiana w neolicie.

0

Ocet jabłkowy - polecany przez Hipokratesa!

ocet jabłkowy

Ocet jabłkowy jest znany ludziom już od 5 tysiąclecia p.n.e. Wykorzystywany był w kulturze babilońskiej, egipskiej, rzymskiej, greckiej i chińskiej. Sam Hipokrates doceniał właściwości lecznicze octu jabłkowego, dlatego zalecał jego stosowanie wraz z miodem na kaszel oraz przeziębienie. Co jeszcze warto wiedzieć?

0

Jabłka - dlaczego warto spożywać zrobione z nich chipsy, soki oraz ocet?

Jabłka

Anglicy mówią: zjedz jedno jabłko dziennie, a lekarz nie będzie Ci potrzebny. Jabłka i ich właściwości lecznicze były znane już w około 6500 r. p.n.e w miejscu położonym pomiędzy Morzem Czarnym, a Morzem Kaspijskim, skąd pochodzą. Te prozdrowotne owoce były także cenione przez Rzymian i Greków. Obecnie właściwości polskich jabłek są doceniane w wielu krajach, ponieważ Polska jest jednym z ich głównych producentów na świecie. Jabłka można oczywiście jeść na surowo, jednak można je spożywać w innych formach tj. chipsy, soki oraz ocet.

0

Żurawina - owoc, który zapewni najlepszą ochronę dróg moczowych!

żurawina

Żurawina cieszy się coraz większą popularnością na polskim rynku, a przy tym dostępna jest pod wieloma postaciami. Surowej żurawiny raczej nie zaleca się jeść, ze względu na jej kwaśny smak. Jednak można ją konsumować pod innymi formami takimi jak: soki, suszone owoce, przetwory albo herbaty.

0

Granat - co warto o nim wiedzieć?

granat

Granaty są znane ludzkości już od kilku tysięcy lat. Najstarsze wzmianki o tym owocu pojawiły się na glinianych tabliczkach zapisanych pismem klinowym, datowanych na połowę trzeciego tysiąclecia przed naszą erą. Zostały one znalezione w Mezopotamii. Granaty mają wiele właściwości zdrowotnych, możemy je również wykorzystać w różnych postaciach.

0

Orkisz i jego uzdrawiająca moc!

orkisz

Orkisz znany jest już od bardzo dawna. W odległych czasach był bardzo popularnym zbożem, który był dodawany do posiłków zawodników biorących udział w igrzyskach oraz gladiatorów. W późniejszym czasie został nieco zapomniany, jednak znów powraca do łask. Dostępnych jest wiele produktów, które zawierają orkisz, jednak czy wiecie, jakie ma on właściwości?

0

Grillowane sery!

ser z grilla

Coraz częściej zdarza nam się eksperymentować. Na rzucone hasło grill, w naszych głowach pojawiają się obrazy skwierczącego mięsa. Teraz postrzeganie grilla się zmienia. Zaczynamy próbować grillowanych warzyw, owoców, ryb, ale także serów. Być może sery nie są tak popularne, jak reszta wymienionych przez nas produktów, lecz warto spróbować grillowanego sera. Dlaczego? Poznasz jego nową odsłonę i smak, który zdecydowanie różni się od tego zjadanego z chlebem, tostem czy sałatką. Ser może być daniem głównym z grilla, choć w większości przypadków będzie robił raczej za dodatek. Spróbujemy podać Wam kilka propozycji, w jaki sposób przygotować niesamowity ser grillowany!

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl