do kasy suma: 0,00 zł

 

Telefon: 503511975   lub   177790977


Dane kontaktowe        Adres email:  



Blog o zdrowej żywności

„Jesteś tym co jesz” - ta myśl idąca z ludzkością od czasów antycznych (autorstwo nie jest do końca potwierdzone-Hipokrates?, Lukrecjusz?), to nic innego jak informacja o tym by być czujnym i uważnym, by ciągle mieć kontrole nad tym co kładziemy na talerz do zjedzenia, dla nas i dla naszych najbliższych.

Nasza świadomość ciągle rośnie w zakresie zdrowego, świadomego odżywiania. Produkty typu BIO i Ekologicznych są coraz bardziej cenionymi wśród naszego społeczeństwa. Większość ma również świadomość tego, że należy czytać etykiety produktów jakie wybieramy na półkach sklepowych i, że najlepsza lektura w tym zakresie to ta najkrótsza;)

Na naszym blogu poruszamy kwestie związane z zagadnieniami zdrowego odżywiania, zdrowymi produktami, które warto włączyć do swojego codziennego menu, popularnymi dietami (jak dieta keto, dieta bezglutenowa, dieta dr Dąbrowskiej itp.), przepisami z wykorzystaniem produktów zdrowych i cenionych przez naszych klientów i nowościami z oferty sklepu JedzPij.pl

Zapraszamy do lektury!

 

 

Makadamia, brazylijskie, ziemne i włoskie - te orzechy warto mieć pod ręką.

22-03-2019, MarkMe

orzechy

Makadamia, brazylijskie, ziemne i włoskie - te orzechy warto mieć pod ręką.

Dzięki swoim właściwościom poprawiają pracę mózgu, zapobiegają chorobom serca oraz regulują poziom cukru we krwi. Właściwie jedyną ich wadą jest dość duża kaloryczność. Wskazana przez naukowców, nietucząca dawką orzechów wynosi wartość 30 g dziennie. Zapewni ona lepsze funkcjonowanie naszego organizmu i nie spowoduje wzrostu masy ciała. Żeby urozmaicić naszą dietę, nie musimy się ograniczać tylko do orzechów laskowych, włoskich czy ziemnych. Dziś kupić możemy nawet najbardziej egzotyczne odmiany orzechów i cieszyć się ich niezwykłym smakiem, jedząc je jako przekąskę lub dodając do różnych potraw.

Makadamia

Jest najdroższym orzechem spotykanym w handlu. Zawiera do 77% tłuszczu, dlatego też musi być przechowywany w bardzo chłodnym miejscu. Jego obróbkę dokonuję się maszynowo ze względu na bardzo twardą skorupę.  Najpierw się go obiera, następnie suszy i najczęściej praży. Zawarty w nim olej znajduje szerokie zastosowanie w przemyśle kosmetycznym. Roślinę tę odkrył pewien botanik w 1857 roku i nadał jej nazwę od nazwiska swojego najbliższego przyjaciela Johna McAdama.

Orzech brazylijski

Jak sama nazwa wskazuje, pochodzi z Brazylii. Warto wiedzieć, że właściwie nie jest on orzechem, lecz nasieniem. W każdym owocu znajduje się ok. 15-40 nasion. Drzewa, na których rosną te owoce nie są uprawiane. Zamiast tego korzysta się z dziko rosnących roślin do uzyskania orzechów. Ciekawostką może być także to, że orzechy te zawierają aż do 50% tłuszczu. Stosuje się je nie tylko do produkcji oleju spożywczego, ale także smarów oraz mydła. Są jednymi z najcenniejszych orzechów na świecie.

Orzechy włoskie

Są szczególnie bogate w witaminy E i B, a także zawierają dużo magnezu, fosforu, potasu i kwasu foliowego. Nasiono, czyli ta jadalna część owocu orzecha włoskiego, z racji swego kształtu potocznie uznawana jest za dobrą dla mózgu. Nie jest to zupełnie pozbawione sensu, ponieważ dzięki zawartości wielonienasyconych tłuszczów dostarczamy organizmowi kwasów omega-3,  a te wspomagają pracę mózgu i chronią przed chorobami serca. Chociaż są tłuste, to warto je jeść, gdyż zalety przewyższają tę jedną wadę. Składniki  zawarte w orzechach włoskich obniżają ciśnienie, poziom cholesterolu, a napar z suszonych liści orzecha włoskiego łagodzi problemy jelitowo-żołądkowe. Jak widać, zasłużyły na swój tytuł leczniczego króla wśród orzechów.

Orzechy ziemne

Wyliczając wartości odżywcze orzechów arachidowych, należy zwrócić uwagę na to, iż mają najwięcej białka (z racji ich przynależności do rodziny roślin strączkowych) oraz niacyny ze wszystkich opisywanych tu orzechów. Niacyna, czyli witamina B3 pomaga zwalczać organizmowi tłuszcz i zły cholesterol, a także działa pozytywnie na układ nerwowy.

Przepis z wykorzystaniem orzechów

Sałatka Waldorf

Składniki:

średni seler

2 kwaśne jabłka

1/2 szklanki rodzynek

1/3 szklanki orzechów włoskich

2 łyżki majonezu

2 łyżki jogurtu naturalnego

łyżeczka soku z cytryny

posiekana natka pietruszki lub nać selera

sól, pieprz

Sposób przygotowania:

Seler i jabłka obieramy, ścieramy na tarce o grubych oczkach. Skrapiamy sokiem z cytryny, aby nie ściemniały. Rodzynki zalewamy wrzątkiem i moczymy kilka minut. Orzechy kroimy na kawałki i prażymy na suchej patelni. Do selera i jabłka dodajemy rodzynki, orzechy oraz natkę pietruszki. Majonez łączymy z jogurtem i dodajemy do sałatki. Całość przyprawiamy solą i pieprzem.

 

Zapraszamy do naszego sklepu po orzechy: https://jedzpij.pl/orzechy.

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl